Penny are 323 de magazine și vrea să ajungă la 600 până în 2029

0

PENNY, unul dintre cei mai activi retaileri din România, a deschis cinci noi magazine. Trei dintre acestea au fost deschise în săptămâna 21-27 noiembrie în orașele Ulmeni (județul Maramureș), Suceava și în Piatra Neamț, urmând ca miercuri, 30 noiembrie, să aibă loc două deschideri de magazine în localitatea Vlăhița (județul Harghita) și în orașul Panciu (județul Vrancea). Astfel rețeaua PENNY atinge un număr de 323 magazine la nivel național.

Rețeaua se concentrează, printre altele, pe crearea unei experiențe cât mai plăcute pentru clienți și pe dezvoltarea portofoliului de produse 3RO.

În 2020, PENNY și-a asumat obiectivul TripluRO, prin care își propune ca, până la finalul anului 2023, 60% din sortimentul aflat la vânzare în magazine să aibă ingredientul principal provenit din România, adică să fie cultivat, crescut, extras sau fabricat în țară și să fie procesat și ambalat în țara noastră. 100% din produsele de carne proaspată de vită, pui și porc vândute în magazinele PENNY sunt 3RO.

PENNY Punct reprezintă evoluția strategică a Penny Market în România și este structurată în șapte piloni cheie: experiență îmbunătățită în magazine, expansiune, produse românești, oameni, digitalizare, sustenabilitate și comunicare integrată.

Pilonul expansiune se referă la extinderea magazinelor și la dezvoltarea capacităților logistice. Până în 2029, PENNY își propune să atingă cifra de 600 de magazine. În materie de logistică, la finalul anului trecut, PENNY  a inaugurat cel de-al patrulea depozit de la Filiași, județul Dolj.

PENNY a început un amplu program de certificare BREEAM (Building Research Establishment’s Environmental Assessment Method) pentru toate magazinele pe care le construiește în prezent. Demersul exemplar la nivel european al discounterului PENNY a fost demarat în urmă cu doi ani, iar pe parcurs retailerul a înregistrat rezultate impresionante, unul dintre acestea fiind magazinul PENNY Otopeni, care a fost desemnat cea mai sustenabilă clădire din Centrul și Estul Europei în cadrul BREEAM Awards 2021.

Din februarie 2022, centrul logistic PENNY de la Filiași este clădirea industrială cu cel mai mare punctaj la BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assesment Methodology) International New Construction 2016. Rezultatul obținut este unul excepțional Outstanding – 92,89%. Ca urmare a unei investiții de 26 de milioane de euro, depozitul dispune în prezent de numeroase funcționalități, care îl fac prietenos cu mediul.

Toate magazinele din rețeaua PENNY vor fi recertificate o dată la trei ani. Astfel, compania pune bazele unei politici de monitorizare și îmbunătățire a sustenabilității magazinelor. Totodată, planurile de întreținere și de investiții în timp vor fi analizate și din punct de vedere a impactului asupra sustenabilității magazinelor în relație cu comunitățile în care sunt integrate, cu mediul înconjurător, construit și natural.

PENNY, controlat de germanii de la REWE, a deschis primul magazin pe piața locală în anul 2005. Întreaga rețea este deservită de patru centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași. În prezent, rețeaua PENNY în România este alcătuită din 323 magazine la nivel național și o echipă dedicată formată din peste 5.800 de angajați.