Escrocii online au o nouă metodă prin care păcălesc populația. Analizați cu atenție mesajele primite

0

Escrocii inventează în permanență noi metode prin care să păcălească lumea, astfel că românii sunt victimele unei noi fraude online. Ce să faci dacă primești SMS cu textul ”Ai un colet”, polițiștii trag un semnal de alarmă.

Escrocii din România au pus la cale o nouă metodă prin care să facă bani de pe urma persoanelor credule.

Specialiştii Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) spun că, pentru a atrage curiozitatea potenţialelor victime să acceseze un link maliţios, hackerii transmit mesajul „Ai un colet”.

După ce a accesat link-ul, utilizatorul este informat că va fi nevoie să-şi actualizeze o serie de date, pentru a-i fi livrată în cele din urmă presupusa comandă.

”În realitate, dacă aruncăm o privire către denumirea domeniului care găzduieşte această schemă de phishing (uchffpu[.]cn), avem un prim indiciu că NU este vorba despre un site de curierat legitim şi ar trebui să ne oprim înainte de a furniza date sensibile”, anunță DNSC.

Recomandări de la experții în securitate cibernetică

Astfel, experţii în securitate cibernetică recomandă utilizatorilor să fie vigilenţi şi să analizeze cu atenţie informaţiile primite, înainte de a furniza date online. Evitați accesarea linkurilor sau ataşamentelor din mesaje nesolicitate, venite din surse necunoscute.

În plus, experții avertizează populția să evite furnizarea la cerere de date personale, date financiare sau date de autentificare, după accesarea unor linkuri venite prin SMS, e-mail sau platforme de mesagerie.

Analizați cu atenție mesajele primite

În plus, este important să se analizeze cu atenţie mesajele din punct de vedere gramatical, precum şi de exprimare. De asemenea, DNSC recomandă accesarea sigurantaonline.ro pentru a afla cum vă puteţi proteja de atacatorii care vânează datele personale.

SigurantaOnline este o campanie de conştientizare la nivel naţional, derulată de DNSC, Poliţia Română şi Asociaţia Română a Băncilor (ARB) și cu parteneri din zona privată.

Ce ne sfătuiesc băncile

„De cele mai multe ori nu este a băncii responsabilitatea, ci a fiecăruia dintre noi. Este vorba de consumatori care au introdus cu mâna lor informațiile referitoare la card, deci e vorba de responsabilitatea personală. Este necesară o mai mare atenție a consumatorilor. Dincolo de educația financiară, sunt niște chestiuni simple, pe care ar trebui să le aibă în vedere.

Să nu devină atât de euforici atunci când primesc un mesaj, că e sms sau email, că au câștigat o suma mare de bani. Sau că primesc de pe un site o ofertă cu un produs cu preț redus. În niciun caz să nu introducă datele cardului în situația în care li se cere un transfer. Datele de pe card se pun doar atunci când se fac cumpărări efective de produse, pe o platforma securizată”, a declarat Alexandru Păunescu, reprezentantul BNR în Colegiul de Coordonare al Centrului de Soluţionare Alternativă a litigiilor în domeniul bancar.