Titi Aur explică cum să oprești mașina când nu merg frânele

0

La bine și la rău, conducerea unei mașini este o activitate relaxantă pentru mulți oameni. Dar, deși este relaxant, uneori uităm adesea cât de periculos poate fi. Dar nimic nu te readuce la realitatea rece și dură ca apăsarea pedalei de frână doar pentru a constata că nu funcționează.

Din fericire, este posibil să-ți oprești mașina în siguranță fără a folosi frânele funcționale. Dar, într-o astfel de situație există soluții, iar printre experții care te învață cum să oprești mașina când nu merg frânele este și Titi Aur care spune că o variantă este frâna neconvenţională:

„Ce înseamnă frâna neconvenţională? Înseamnă că folosesc altceva din exterior ca să opresc maşina.”, spune Titi Aur.

Titi Aur explică cum să oprești mașina când nu merg frânele

Deși mulți șoferi călătoresc în siguranță, fără incidente, alții se confruntă cu situații periculoase care necesită cunoștințe și îndemânare pentru a rămâne în siguranță. Pierderea frânelor se poate întâmpla în orice zi, în orice moment. Așa că ar fi cazul să vezi ce spune Titi Aur despre cum să oprești mașina când nu merg frânele:

”Să spunem că suntem în coborâre pe o pantă cu polei, cu o viteză de 20 km/h, iar în faţă avem o trecere de pietoni plină de copii. Ce facem? Apăsăm pe pedala de frână şi vedem că maşina nu se opreşte, cu ABS, fără ABS, cu nimic. Ce facem? Intrăm peste copii?

„Nu. Încercăm să oprim maşina altfel. Cum facem asta? Ne lipim de borduri şi ne frecăm de bordură cu maşina. Încercăm să ne lipim de alte maşini parcate, de parapet, de gard, de ce avem.

Este frână neconvenţională. E adevărat, doare, pentru că stricăm jantă, cauciuc, caroserie, etc. Dar decât să intrăm pe o trecere plină de oameni care traversează sau într-o intersecţie pe unde trec TIR-uri”, explică expertul.

Frânarea prin frecare este cea mai frecvent utilizată metodă de încetinire sau de oprire a vehiculelor. În timpul frânării, energia cinetică de frânare este transformată în energie termică prin aplicarea fricțiunii asupra pieselor în mișcare ale unui vehicul.

Forța de frecare se opune mișcării și, ca urmare, se generează căldură. Microplasticele sunt generate de abraziunea unei anvelope pe suprafața drumului și de sistemele de frânare ale vehiculelor în timpul frânării, atunci când se aplică frecarea.

Un studiu recent a relevat că sunt eliberate 100.000 de tone de microplastice prin uzura anvelopelor și a sistemelor de frânare, iar alte 40.000 de tone provenite de la sistemele de frânare au fost depozitate anual în Oceanul Mondial.

Cercetarea privind îmbunătățirea sistemelor de frânare s-a concentrat în principal pe dezvoltarea tehnologiilor care sunt utilizate în prezent. De exemplu, sistemele de frânare antiblocare, sistemele de control al tracțiunii, proprietățile termice ale discurilor de frână, sistemele de frânare regenerativă etc.

Frânarea prin frecare este eficientă numai atunci când coeficientul de frecare anvelopă-șosea este suficient de mare pentru a asigura un transfer reușit al sarcinilor între aceste două suprafețe. Coeficientul de frecare anvelopă-șosea se modifică în funcție de starea suprafeței drumului, iar drumurile alunecoase, alunecoase sau denivelate reduc eficacitatea frânării prin frecare.

Deja se investighează unele metode alternative de frânare pentru a depăși condițiile rutiere periculoase menționate, este nevoie să se îmbunătățească sistemele de frânare tradiționale pentru a reduce distanța de frânare și, bineînțeles, să se reducă cantitatea de microplastice generate de frânarea prin fricțiune.